Blog

Zmniejszenie spożycia węglowodanów wpływa na utratę tkanki tłuszczowej trzewnej

Po raz kolejny badania dowodzą, że za tycie bardziej odpowiedzialne są węglowodany niż tłuszcze. Naukowce z University of Alabama w Birmingham przeprowadzili wpływ diety o obniżonej zawartości węglowodanów na utratę tkanki tłuszczowej trzewnej. Okazało się, że spożycie większej procentowo ilości tłuszczy kosztem zmniejszenia spożycia węglowodanów daje lepsze efekty. Osoby stosujące dietę o obniżonej zawartości węglowodanów miały o 11% niższy poziom tkanki tłuszczowej trzewnej od osób stosujących standardową dietę. Taki efekt zmniejsza ryzyko zachorowania na cukrzycę typu 2, chorobę wieńcową czy udar mózgu.

Jak widać warto ograniczyć węglowodany celem pozbycia się tłuszczu brzusznego, gdyż można wiele zyskać na zdrowiu.

 

Zapomniałem wspomnieć, że węglowodany stosowanej w tej diecie były o niskim indeksie glikemicznym. Mimo, że jest ich mniej niż zwykle, to i tak powinny być wysokiej jakości.

 

Zatem „grubaski” redukujemy węglowodany (REDUKUJEMY A NIE ELIMINUJEMY!!!) i poprawiamy ich jakość, aby osiągnąć wymarzony rozmiar.

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *