Blog

Witamina D + trening obwodowy = lepsze spalanie tłuszczu

Osoby wykonujące trening obwodowy powinny uzupełnić dietę o witaminę D. To połączenie wpływa pozytywnie na skład ciała. Dzieje się tak prawdopodobnie z powodu poprawienia wrażliwości insulinowej.

Badanie dla osób aktywnych może być mało miarodajne. Przeprowadzono je bowiem na kobietach po sześćdziesiątym piątym roku życia, z nadwagą i często cukrzycą typu II. Jakby tego było mało wszystkie miały niedobór witaminy D – to akurat jest dość częsty problem również w naszym kraju.witaminy d

Kobiety podzielono na cztery grupy:

  • 1200 mg witaminy D,
  • ćwiczenia – 10 ćwiczeń wykonywanych przez 30-60 min.,
  • 1200 mg witaminy D i ćwiczenia,
  • grupa kontrolna.

Najlepsze efekty uzyskała grupa łącząca trening z suplementacją. Nastąpił w niej spadek masy ciała, poziomu tłuszczu oraz wzrost suchej masy ciała (LBM) – mięśni. Podobne wyniki jeśli chodzi o dwa pierwsze parametry uzyskała grupa trenująca, jednak w niej niestety spadła również masa mięśniowa. W tych dwóch grupach również nastąpił największy spadek tłuszczu trzewnego i obwodu pasa.

Naukowcy również zaobserwowali największy spadek tójglicerydów i cholesterolu LDL oraz wzrost cholesterolu HDL w grupie trenującej z witaminą D. W niej nastąpił również największy spadek insuliny i cukru na czczo oraz „wskaznika insulinooporności”.

Patrząc na wyniki tego badania warto zastanowić się nad regularnym sprawdzaniem poziomu witaminy D w organizmie. Tak prosty zabieg, jak uzupełnienie niedoborów i ruch może uratować zdrowie, a nawet życie.

2 komentarze

  1. Marcin B.

    Co sądzisz o witaminie D marki KFD?

    1. jaroslawgdak

      Wygląda całkiem spoko. Cena nie jest niska, więc można sądzić, że to dość solidny produkt 🙂

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *