Blog

Trening siłowy na nadciśnienie

Do niedawna uważano, że trening siłowy nie jest wskazany dla osób z nadciśnieniem. Jednak naukowcy z Brazylii dowiedli, że nie ma takich przeciwwskazań.

Do tej pory zalecano tylko trening aerobowy osobom z podwyższonym ciśnieniem. trening siłowyNaukowcy jednak postanowili sprawdzić wpływ treningu ze wziększanym obciążeniem na ciśnienie. Kobiety (w wieku 60-75 lat) wykonywały trening siłowy trzy razy w tygodniu. Rozpoczęły z obciążeniem 60% maksymalnego powtórzenia. Stopniowo było ono zwiększane aż do 80% maksymalnego powtórzenia. Badanie to pokazało, że trening siłowy potrafi obniżać ciśnienie skurczowe, natomiast nie ma wpływu na rozkurczowe. Wynika z tego, że osoby z nadciśnieniem mogą wykonywać trening siłowy. Jedyny warunek to, stopniowe zwiększanie obciążenia.

Dobrze wiadomo iż trening siłowy zwiększa wydzielanie hormonów (testosteronu, hormonu wzrostu) co zdecydowanie poprawia funkcjonowanie organizmu. Wiadomo również, że trening oporowy jest świetną profilaktyką osteoporozy. Teraz doszła kolejna korzyść! Wygląda na to, że warto ćwiczyć na siłowni bez względu na wiek.

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *