Blog

Trening na małych obciążeniach działa anabolicznie!

Nie każdy z nas może trenować na dużych ciężarach np. z powodu kontuzji. Naukowcy duńscy odkryli, że trening na mniejszych ciężarach może również pomóc w budowaniu mięśni, ale pod warunkiem odpowiedniej podaży białka.

Ostatnio rozmawiałem z kilkoma kulturystami, którzy mają problemy ze stawami kolanowymi po latach ciężkich treningów. Właśnie oni zainteresowali mnie tym tematem. Twierdzą, że od jakiegoś czasu trenują na mniejszych ciężarach, ale na dużej ilości powtórzeń dochodzącej nawet do 100.trening

Naukowcy jednak nadal twierdzą, że najsilniejszy impuls anaboliczny daje trening na dużych ciężarach. Jednak trenując podobnie jak wspomniani kulturyści (badani wykonywali 10 serii po 36 powtórzeń) możemy uzyskać impuls anaboliczny. Możemy również go wzmocnić przyjmując szejk proteinowy po treningu, a następnie spożywając regularnie kolejne porcje protein.

Zatem jeżeli z jakiś powodów zdrowotnych nie możesz trenować z dużymi obciążeniami, nie oznacza to, że nie możesz osiągnąć wymarzonej sylwetki. Ważne jest, aby dobrze dobrać trening i spożywać odpowiednie ilości białka na dobę. Sam możesz sobie z tym nie poradzić. Dlatego w takiej sytuacji warto zainwestować w dobrego trenera personalnego.

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *