Blog

W obydwu grupach badawczych zmniejszyła się ilość kontuzji zarówno podczas programu, jak i przez rok po jego zakończeniu. Ciekawostką jednak jest fakt, że grupa tai-chi uzyskała nieznacznie lepsze efekty.

Tai-chi prewencją dla kontuzji

Tai-chi jest znane od setek, a może nawet tysięcy lat. Chińczycy wierzą w wielką moc prozdrowotną tych ćwiczeń. Coraz więcej badań potwierdza te wierzenia. Oto kolejne z nich.

Naukowcy z Tajpej zbadali wpływ tai-chi na występowanie kontuzji u starszych osób. Przebadano prawietai-chi 370 osób w wieku 60 lat i starszych. Część z nich wykonywała tai-chi lub LET – rozciąganie, trening siłowy i stabilizacja. Uczestnicy obydwu grup trenowali siedem dni w tygodniu przez pół roku, a obserwowani byli przez półtora.

W obydwu grupach zmniejszyła się ilość kontuzji zarówno podczas programu, jak i przez rok po jego zakończeniu. Ciekawostką jednak jest fakt, że grupa tai-chi uzyskała nieznacznie lepsze efekty.

Oznacza to, że tai-chi w starszym wieku może działać prewencyjnie przeciw kontuzjom, mimo że ćwiczenia wydają się bardzo lekkie i nie obciążają organizmu. Ten drugi fakt może być dość istotny dla osób ze słabszym stanem zdrowia.

Wygląda na to, że naukowcy potwierdzili to, co Chińczycy wiedzieli od dawna. Nie bez powodu tysiące starszych ludzi codziennie uprawia tai-chi. Wygląda na to, że warto dodać tą formę gimnastyki (medytacji) do swojej aktywności codziennej.

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *