Blog

Nowy sposób na zwiększenie siły

Naukowcy z Uniwersytetu w Sao Paulo wykonali badanie, które miało na celu sprawdzenie skuteczności pewnej metody treningowej rozwijającej siłę. Trening siły miał polegać na wykonaniu solidnej rozgrzewki, a następnie np. wyciśnięciu maksymalnego obciążenia na jedno powtórzenie. Badani odpoczywali 1, 3, 5 i 7 minut, a następnie wykonywali sześć powtórzeń, z którym do tej pory sobie nie radzili.

Teoria mówi, że po wyciśnięciu maksymalnego obciążenia na jedno powtórzenie następuje adaptacja układu nerwowego. Pozwala to na chwilowe zwiększenie siły, a dokładniej wykonanie większej ilości powtórzeń z mniejszym obciążeniem. Okazało się, że aby ta teoria zadziałała badani musieli odpoczywać 7 minut. Przy krótszych odpoczynkach nie zanotowano przyrostów.

Nie ma długoterminowych badań na temat tej metody treningowej, a co się z tym wiąże nie wiadomo jak długo będzie działać i czy na przykład nie prowadzi zbyt szybko do przetrenowania. Mimo wszystko uważam, że warto skorzystać z każdego nowego sposobu na trening siły, który może pomóc w przełamaniu stagnacji.

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *