Blog

Ćwiczenia fizyczne a menopauza

Naukowcy z Uniwersytetu Alabama mówią o wielu zbawiennych właściwościach ruchu szczególnie dla kobiet po menopauzie. Nieaktywni dorośli mają dużo większe prawdopodobieństwo zapadnięcia na: choroby serca, udar mózgu, cukrzycę typy 2, depresję, nowotwory, a nawet wcześniej mogą umrzeć.ćwiczenia fizyczne

Regularne ćwiczenia fizyczne w przypadku kobiet zmniejsza ryzyko zapadnięcia na raka sutka. W dodatku ćwiczenia oporowe powodują zwiększenie gęstości kości, co jest dużym problemem wśród kobiet po menopauzie (osteoporoza). Dlatego naukowcy polecają połączenie treningu oporowego z aerobowym. Spowoduje to również kontrolę masy ciała, a co za tym idzie zmniejszy ryzyko zachorowania na wcześniej wspomniane choroby.

Nie warto czekać z ćwiczeniami aż do menopauzy. Nim wcześniej rozpocznie się aktywność tym więcej uda się zrobić. Już około trzydziestego roku życia kobiety zaczynają tracić masę kostną. Jak widać już w tym wieku warto zacząć dbać o swoją przyszłość.

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *