Blog

Na otyłość trening siłowy z aerobowym

W końcu ciekawe badanie dla kobiet. Naukowcy z Curtin University of Technology (Australia) odkryli, że połączenie treningu siłowego z aerobowym jest najlepszym rozwiązaniem w walce z otyłością. Połączenie to jest dużo efektywniejsze niż każdy z rodzajów treningów osobno.

Otyłość i nadwaga to plaga w dzisiejszych czasach. Dlatego często naukowcy szukają sposobów na walkę z tym problemem. Naukowcy z Australii otyłośćprzebadali kobiety w wieku 40-66 lat. Średni BMI badanej grupy wyniósł 33, co oznacza otyłość. Uczestniczki badania trenowały 30 minut pięć razy w tygodniu dzień po dniu w trzech grupach. Pierwsza z nich ćwiczyła na bieżni z intensywnością 60% maksymalnych możliwości. Druga grupa trenowała na siłowni używając obciążeń rzędu 75% maksymalnego powtórzenia. Ostatnia z grup trenowała 15 minut na bieżni i 15 minut na siłowni.

Po 12 tygodniach okazało się, że ostatnia grupa straciła dwa razy więcej kilogramów, co grupa aerobowa i jakieś cztery razy tyle co grupa siłowa. Poza tym cały ubytek kilogramów nastąpił z tkanki tłuszczowej. Dodatkowym benefitem okazała się poprawa funkcjonowania układu krążenia.

Drogie Panie – jak widać z powyższego badania nie warto przywiązywać się tylko do treningu aerobowego. Kombinacja treningu aerobowego z siłowym przynosi lepsze efekty zarówno wizualne jak i zdrowotne. Nie tyczy się to tylko osób, które dopadła otyłość. Nie zawsze chciałyście słuchać moich racji, ale to są konkretne badania. Pomyślcie o tym, gdy kolejny raz wybierzecie się na siłownię.

2 komentarze

  1. Dorota

    Dobre badania i dobre rady. Dzieki.
    Pytanie dodatkowe: czy najpierw powinno sie robic trening silowy, a potem aerobowy? Mysle, ze tak, ale bede wdzieczna za podpowiedz.

    1. jaroslawgdak

      Trening rozpoczynasz zawsze od aerobowej rozgrzewki 10-15 min. Natomiast trening aerobowy zawsze robi się po treningu siłowym.

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *